Wednesday, September 8, 2021

روش درست کردن پنکیک بدون شیر در چند دقیقه

 این پنکیک به دلیل داشتن تخم مرغ برای افراد گیاهخوار مناسب نیست، ولی تخم مرغ باعث افزایش ارزش غذایی آن شده و می تواند گزینه مناسبی برای بچه ها و ورزشکاران باشد. 

شکل و ساختار پنکیک در سراسر جهان متفاوت است.  در انگلستان، پنکیک ها اغلب بدون خمیرمایه هستند و شبیه یک کریپ هستند. در آمریکای شمالی ، از یک ماده مخمر (معمولاً بیکینگ پودر) برای تهیه یک پنکیک کرکی ضخیم استفاده می شود. کرپ یک پنکیک نازک برتونی با منشاء فرانسوی است که در یک یا هر دو طرف در تابه یا کرپ ساز مخصوص پخته می شود تا به شبکه ای حباب دار خوب برسد. یک نوع معروف که از جنوب شرقی اروپا سرچشمه می گیرد ، pala?inke است ، یک پنکیک مرطوب نازک که از هر دو طرف سرخ شده و پر از مربا ، پنیر خامه ای ، شکلات یا گردوی آسیاب شده است ، اما از بسیاری از پر کننده های دیگر-شیرین یا خوش طعم-نیز می توان استفاده کرد.

C:\Users\G10\Desktop\روش درست کردن پنکیک بدون شیر در چند دقیقه.jpeg

مواد لازم 

¾ پیمانه آرد معمولی

¾ پیمانه آب

1.5 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری شکر

½ قاشق چایخوری وانیل 

1 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه پنکیک بدون شیر

تخم مرغ را در ظرفی بشکنید، وانیل، گلاب و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن، آنقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار گردد .آب را به مخلوط تخم مرغی فوق اضافه نموده و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

آرد و بیکینگ پودر را مخلوط نموده و الک کنید؛ سپس در دو مرحله به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل گردد. کف تابه نچسبی را با کمی روغن یا کره چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ گردد.

یک ملاقه یا سه قاشق غذاخوری از مایه پنکیک را در تابه بریزید و حرارت را کم کنید. وقتی سطح پنکیک پر از حباب شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی گردد.

منبع: https://canvas.ucsc.edu/eportfolios/844/Best_pancake_/


No comments:

Post a Comment

چرخ، تجربه‌ی شیرین چرخیدن و‌ خرید بین فروشگاه‌های لباس

  هر روز به تعداد  فروشگاه‌های مد و لباس  اضافه می‌شود و پیدا کردن و شناخت تک‌تک این  بسترهای فروش چه در فضای فیزیکیِ پاساژ‌ها چه شبکه‌های آ...