Saturday, September 18, 2021

راه اندازی ویدیو کنفرانس

 ما در این مقاله در ابتدا درمورد انواع تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری اجرای ویدیو کنفرانس صحبت نمودیم و در ادامه نیاز های راه اندازی ویدیو کنفرانس را به طور کامل به شما معرفی نمودیم.

تجهیزات راه اندازی ویدیو کنفرانس

تجهیزات مورد نیاز ویدیو کنفرانس سخت افزاری سمعی و بصری است که امکان اجرا و برقراری یک ویدیو کنفرانس را فراهم می کند. این تجهیزات شامل دوربین، میکروفون، بلندگو، کنترل از راه دور و موارد دیگر است. این تجهیزات در اتاق مخصوص جلسات به همراه مانیتورها نصب شده اند تا شرکت کنندگان در کنفرانس بتوانند از راه دور با همکاران ارتباط برقرار نمایند.

نیاز های ویدیو کنفرانس

اجرای ویدیو کنفرانس شرایط خاصی و دارد و نیاز به تامین موارد بسیاری دارد که در ادامه آن ها معرفی شده اند:

  • وب کم با وضوح و کیفیت بسیار بالا 

  • پردازش سریع کامپیوتر

  • پهنای باند شبکه به اندازه مناسب باشد

  • صفحه مانیتور

  • میکروفون برای ضبط صدا

  • نرم افزار مخصوص

هزینه راه اندازی ویدیو کنفرانس

هزینه تجهیزات ویدیو کنفرانس به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع ارتباطات درخواست شده توسط کاربر نهایی، نوع ارتباطات ویدیو کنفرانس به دو دسته کلی نرم افزار ویدیو کنفرانس و سخت افزار ویدیو کنفرانس تقسیم می شوند. 

تجهیزاتی که آنها به کاربر نهایی ارائه می دهند، از جمله تجهیزاتی که بر هزینه تجهیزات ویدیو کنفرانس تأثیر می گذارد، می تواند نوع ارتباط از جمله ارتباط نقطه به نقطه  و یا ارتباط نقطه به چند نقطه، نوع و تعداد دوربین های انتخاب شده برای پوشش کامل سالن یا اتاق کنفرانس، قابلیت های تجهیزات انتخاب شده، از جمله نوع میکروفون، تعداد میکروفون، نوع بلندگو و ... بر هزینه تجهیزات ویدیو کنفرانس تأثیر می گذارد.

نرم افزار مخصوص ویدیو کنفرانس

نرم افزارهای تحت وب یا نرم افزارهای مخصوص سیستم های رومیزی می توانند از دوربین و میکروفون در دستگاهی که بر روی آن نصب شده است استفاده کنند، یا اطلاعات را از یک پورت USB دریافت و همچنین پردازش نمایند. هنگام استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدیویی در یک سیستم کامپیوتری، کیفیت وب کم و میکروفون نصب شده بر روی آن سیستم بسیار مهم خواهد بود.

لازم است بدانید که نرم افزارهای ویدیو کنفرانس مانند Google Hangouts برای مواقعی که تعداد افراد شرکت کننده در جلسه اندک است بسیار مناسب است، اما در صورت حضور بیش از 100 نفر از این ابزار نمی توان به خوبی استفاده کرد.

 شما باید از نرم افزار ویدیو کنفرانس متناسب با نیازهای خود استفاده کنید. به در بیشتر مواقع، شما باید ویدیو کنفرانس خود را بر روی سرورهایی که توسط شما مدیریت می شوند، میزبانی کنید و همچنین نرم افزار ویدیو کنفرانس شما باید با سیستمی که از آن استفاده می کنید سازگار باشد.

در بسیاری از سیستم های ویدیو کنفرانس، نرم افزار داخلی به منظور ایجاد قابلیت های مدیریت تماس در دسترس است. به عنوان مثال، LifeSize از نرم افزار کنفرانس ویدیویی اختصاصی خود در دستگاه های تولید شده توسط این شرکت استفاده می کند، که رابط کاربری آسان برای مشتریان فراهم می کند و کار کردن با آن بسیار ساده تر از حد تصور می باشد.



No comments:

Post a Comment

چرخ، تجربه‌ی شیرین چرخیدن و‌ خرید بین فروشگاه‌های لباس

  هر روز به تعداد  فروشگاه‌های مد و لباس  اضافه می‌شود و پیدا کردن و شناخت تک‌تک این  بسترهای فروش چه در فضای فیزیکیِ پاساژ‌ها چه شبکه‌های آ...