Thursday, October 7, 2021

تعریف ازدواج اجباری

 


تفاوت واضحی بین ازدواج اجباری و ازدواج توافقی وجود دارد. در ازدواج های تنظیم شده ، خانواده های هر دو همسر نقش اصلی را در تنظیم ازدواج ایفا می کنند ، اما انتخاب پذیرش یا عدم پذیرش این توافق با جوانان است.



در ازدواج اجباری ، یک یا هر دو همسر با ترتیب ازدواج موافقت نمی كنند و برخی عوامل اجبار دخالت دارند. فشارها می تواند شامل فشارهای جسمی ، روانی ، مالی ، جنسی و احساسی باشد. ازدواج اجباری سوء استفاده از حقوق بشر و در صورت وجود کودک ، سوء استفاده از حقوق کودک است. برای ارتباط با مشاور خانواده در زمینه عواقب ازدواج اجباری کلیک کنید.


ازدواج اجباری با افراد زیر 18 سال نوعی کودک آزاری محسوب می شود. کودکی که مجبور به ازدواج می شود ، ممکن است از طریق آزار جسمی ، جنسی یا احساسی آسیب جدی ببیند. ازدواج اجباری می تواند بر سلامت و رشد کودک تأثیر منفی بگذارد و همچنین می تواند منجر به خشونت جنسی از جمله تجاوز شود. اگر کودکی مجبور به ازدواج شود ، ممکن است برای مدتی طولانی به خارج از کشور منتقل شود که می تواند منجر به ربوده شدن کودک شود. علاوه بر این ، یک کودک در چنین شرایطی از مدرسه غیبت می کند که منجر به از دست دادن فرصت های آموزشی و احتمالاً فرصت های شغلی آینده می شود. حتی اگر کودک به خارج از کشور برده نشود ، به احتمال زیاد او را از مدرسه بیرون می آورند تا اطمینان حاصل شود که در مورد وضعیت خود با همسالان خود صحبت نمی کند.


2. خطرات

یکی از پیامدهای جدی ازدواج اجباری ، افزایش احتمال خشونت خانگی و سوء استفاده و سوء استفاده جنسی است. هر کسی که مجبور به ازدواج شود با افزایش تجاوز و سوء استفاده جنسی روبرو است زیرا ممکن است مایل به رضایت نباشد یا سن قانونی برای رضایت از رابطه جنسی نباشد. این به نوبه خود ممکن است منجر به حاملگی ناخواسته یا سقط جنین اجباری شود.


ختنه زنان نیز ممکن است عاملی در موارد ازدواج اجباری باشد. همچنین به روش ختنه دستگاه تناسلی زنان مراجعه کنید.


شرایط می تواند به سرعت تغییر کند و خطر را برای قربانی و سایر دوستان / اعضای خانواده که از قربانی حمایت می کنند افزایش دهد - به ویژه پس از افشای اطلاعات در پلیس. مرتکبین ممکن است با جابجایی قربانی یا ایجاد ازدواج اجباری پاسخ دهند.


مجرمان از روشهای کنترل و اجبار برای کنترل قربانی استفاده خواهند کرد.


زنان ، مردان و افراد جوانتر خانواده می توانند در ارتکاب سوء استفاده مشارکت داشته باشند. جرایمی که ممکن است مرتکب شوند عبارتند از ؛ تعرض متداول ، صدمات جسمانی شدید ، آزار و اذیت ، حبس دروغین ، آدم ربایی ، تهدید به قتل و قتل. ممکن است مواردی از قاچاق کودک وجود داشته باشد.


مرتکبین ممکن است قربانیان را به منظور ازدواج اجباری به بهانه تعطیلات خانوادگی ، عروسی یا بیماری پدربزرگ و مادربزرگ / یکی از اعضای خانواده به خارج از کشور ببرند.


خطرات سوء استفاده عاطفی از طریق انگ زدن توسط جامعه گسترده خانواده نیز وجود دارد. اینها به نوبه خود ممکن است منجر به عواقب جدی برای فرد از نظر سلامت روانی یا رفتار خودآزاری شود.


هنگامی که کودکان تحت فشار بر ازدواج برخلاف میل خود قرار می گیرند ، از محدوده طبیعی فرصت ها و تجربیات موجود برای همسالان خود محروم می شوند.


3. شاخص ها

علائم هشداردهنده مبنی بر اینکه کودک یا جوان ممکن است در معرض خطر ازدواج اجباری قرار گرفته یا مجبور به ازدواج شده باشد شامل موارد زیر است:


غیبت های طولانی مدت در مدرسه / کالج ، ترک تحصیل ، افت عملکرد ، انگیزه پایین ، محدودیت بیش از حد والدین و کنترل حرکات و سابقه خواهر و برادرانی که تحصیل را برای ازدواج زود ترک می کنند.

کودکی که در مورد تعطیلات خانوادگی آینده صحبت می کند و نگران است ، می ترسد از تحصیل خارج شده و در خارج از کشور نگهداری شود. 

خانواده ها میتوانند برای داشتن ازدواج موفق برای فرزندان خود از مشاوره ازدواج آنلاین و رایگان استفاده کنند و اینده بهتری را تجربه کنند.


No comments:

Post a Comment

چرخ، تجربه‌ی شیرین چرخیدن و‌ خرید بین فروشگاه‌های لباس

  هر روز به تعداد  فروشگاه‌های مد و لباس  اضافه می‌شود و پیدا کردن و شناخت تک‌تک این  بسترهای فروش چه در فضای فیزیکیِ پاساژ‌ها چه شبکه‌های آ...