Thursday, April 7, 2022

قانون جذب

 حتماً با خود فکر می‌کنید بالاخره این قانون جذب چیست؟ و عملکرد آن چگونه است؟

باید این را بگوییم که قوانین طبیعی جهان (فیزیک و ریاضی و...) آن قدر دقیق هستند که ما می‌توانیم سفینه بسازیم و انسان را به کره ماه بفرستیم و حتی زمان و ثانیه فرود آمدن آن را هم محاسبه کنیم.

این قوانین در همه جای دنیا یکسان هستند روی همه به طور یکسان عمل می‌کنند و تأثیر یکسانی می‌گذارند.

بعضی از قوانین قابل لمس و قابل آزمایش این چنینی نیستند و به راحتی نمی‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید؛ اما با این وجود نمی‌توانید انکارشان هم بکنید.

قانون جذب، از جمله‌ی این قانون‌هاست.

در هرکجای این دنیا که باشید، شاید به آن توجّه نکنید؛ امّا به طور ناخودآگاه از قانون جذب استفاده می‌کنید.هرچه که تا الان در زندگی به آن دست یافته‌اید، همگی نتیجه این قانون است.

قانون جاذبه، قانون کشش است؛ به این معنی که هرآنچه در زندگی شما رخ می‌دهد، از طریق افکار و تصاویر ذهنی، خودتان سمت خود کشیده‌اید.

این را بدانید که شما همانند برج مخابرات هستید با این تفاوت که امواج شما بسیار قوی‌تر عمل می‌کنند. امواجی که از خود منتشر می‌کنید، زندگی‌تان را شکل می‌دهد و بر تمام دنیا تأثیر‌گذار است. امواج به وسیله افکار شما در کیهان پخش می‌شود، فرکانس‌های مشابه را جذب می‌کنند و به سمت خودتان بازمی‌گردد.

همانطور که گفتیم قانون جذب یکی از اصلی‌ترین قوانین جهان هستی است، برای افراد خاصّی نیست و خوب و بد را هم تشخیص نمی‌دهد. 

کار این قانون عبارتست از؛ دریافت افکار شما، جذب چیزهای مشابه به افکار شما و در نهایت انعکاس همه‌ی آن‌ها در زندگی‌تان.

برای قانون جذب فرقی نمی‌کند که آن چه شما به خود جذب می‌کنید خوب است یا بد، شما آن را خواسته‌اید یا نه، این قانون صرفاً به اندیشه شما پاسخ می‌دهد و در کل به هرچیزی که بیشتر فکر کنید، بیشتر تجربه‌اش می‌کنید. افکارتان همانند مغناطیس عمل می‌کند و افکار مشابه را جمع آوری می‌کند سپس نزد خودتان بازمی‌گرداند.

اجازه دهید موضوع را با مثالی برایتان روشن کنم؛ وقتی شما در ذهنتان می‌گویید:«نمی‌خواهم به آنجا دیر برسم.» قانون جذب به نمی‌خواهم توجهی ندارد و فقط موضوعی را که به آن می‌اندیشید، یعنی «دیر رسیدن» را دریافت می‌کند و همان را اجرا می‌کند و بین خواسته‌ها و نخواسته‌ها فرقی نمی‌گذارد.

گفتیم که از معایب و بدی های قانون جذب این است که نمی‌تواند افکار خوب و بد را از هم جدا کند. این در حالی است که شما وقتی مشکلی برایتان در زندگی پیش می‌آید به طور مداوم و شبانه روز به آن فکر می‌کنید، راجع به ناراحتی‌هایتان حرف می‌زنید و ابراز نارحتی و ناامیدی می‌کنید. این قانون قوی و همیشه فعال تمام افکار منفی و بازخوردها و واکنش‌های منفی شما را دریافت و اتفاقات مشابه دیگر را جذب می‌کند و همه را به شما بازمی‌گرداند.

برای همین است که وقتی شما با اتفاق یا فکری منفی در زندگی روبه‌رو می‌شوید؛ مثلاً زمانی که شما با بدهی یا قرضی مواجه می‌شوید، آن قدر نگران آن هستید و فکرتان درگیرش می‌شود که پشت سر هم اتفاقات مشابه آن را تجربه می‌کنید.

این درست همان چیزی است که در زبان عامیانه می‌گوییم: «بد بیاری، پشتِ بد بیاری».

یا وقتی می‌گویید: «هرچی سنگه، مالِ پای لنگه» ؛ این مثل‌ها مصداق بارزی از قانون جذب هستند و نشان دهنده این‌اند که وقتی با حادثه بدی روبرو می‌شوید اتفاقاتی که پشت سرش برای شما می‌افتد؛ نتیجه فکر کردن زیاد به همان اتفاق بد و جذب تجربیات مشابه آن است.

امّا نترسید! شما می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و از این قانون در راه جذب موفقیت و اتفاقات خوب استفاده کنید.

وقتی بتوانید افکار و رفتارتان را کنترل کنید، همچنین محیط اطرافتان را از امواج مثبت و انسان‌های با فرکانس خوب و همسو با هدفتان پر کنید؛ بی شک چیزی که از جهان هستی و قوانین سرسختش نصیبتان می‌شود جز موفقیت و خوشبختی نخواهد بود.

قانون جذب همیشه و هرلحظه در حال فعّالیت است، حتّی اگر شما نسبت به آن آگاهی و کنترلی نداشته باشید باز هم کار خودش را انجام می‌دهد. پس چه بهتر که با آگاهی از آن بهره ببرید تا افسار زندگی دست خودتان باشد.

حال سؤالی که برایتان پیش می‌آید، این است که؛ چطور می‌توانیم افکارمان را کنترل کنیم؟ چگونه از هجوم افکار منفی جلوگیری کنیم؟ یا اگر درگیر افکار منفی شدیم آن را متوقف کنیم تا جلوی پیش آمدن اتفاقات بد را بگیریم؟ 

چگونه درجایی که هرروز از سراسر دنیا شاهد اخبار بد و ناامید کننده هستیم زندگی کنیم و از تأثیر آن‌ها در زندگی‌مان جلوگیری کنیم و از قانون جذب در جهت مثبت آن بهره ببریم و به موفقیت برسیم؟ و در نهایت کارشناس جذب زندگی خود شویم؟

شما خالق زندگی خود هستید و همواره در حال آفرینش هستید و می‌توانید با استفاده از قانون جاذبه روی آن چه خلق می‌کنید کنترل داشته باشید.

شما می‌توانید با آموزش قانون جذب و راه‌های تمرکز بر افکار مثبت و تمرین برای دوری از جذب افکار منفی، خالق هرآن چه که در زندگی می‌خواهید، باشید.

گام ها و اصول آموزش قانون جذب خیلی بسیط نیستند امّا نیاز به تمرین مداوم و تمرکز دارند.

در گام اول باید درخواست کنید. از کائنات تقاضا کنید، بگذارید دنیا بداند شما چه می‌خواهید. 

در گام دوم باید باور کنید. ایمان داشته باشید که آن چه را که می‌خواهید به دست آورده اید، چیزهایی که هنوز ندیده‌اید را باور کنید.

وقتی هنری فورد (Henry Fored) مشغول طراحی اتومبیل بود، اطرافیانش او را مسخره می‌کردند و دیوانه خطابش می‌کردند که چنین فکری در سر دارد؛ اما او از قانون جذب آگاهی داشت و می‌گفت: «اگر فکر می‌کنید می‌توانم یا نمی‌توانم در هر حال حق با شماست.»

او باور داشت که توانایی انجام این کار را دارد و هیچ چیز باعث نمی‌شد دست از باور و خواسته‌ی خود بردارد.

و در گام سوم، دریافت کنید. چیزی را که با تمام وجود خواسته‌اید و باور کرده‌اید که لیاقت داشتنش را دارید، از دنیا، از نتیجه رفتارتان، بگیرید.

قانون جذب همچون داستان غول چراغ جادو عمل می‌کند. دنیا و کائنات گوش به فرمان شما هستند تا غیرممکن‌ترین خواسته‌های شما را هم برآورده کنند. علاءالدین سمبل کسی است که همیشه خواسته‌هایش را بیان می‌کند و غول نماد قانون جذب است با جمله‌ی «گوش به فرمانم. سرورم!».




No comments:

Post a Comment

چرخ، تجربه‌ی شیرین چرخیدن و‌ خرید بین فروشگاه‌های لباس

  هر روز به تعداد  فروشگاه‌های مد و لباس  اضافه می‌شود و پیدا کردن و شناخت تک‌تک این  بسترهای فروش چه در فضای فیزیکیِ پاساژ‌ها چه شبکه‌های آ...